На підставі Плану здійснення комплексних
заходів державного нагляду (контролю) на 2021 рік, з 25.02.2021 по 16.03.2021
року Державною екологічною інспекцією у Луганській області здійснено планову
перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України у сфері
охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання,
відтворення і охорони природних ресурсів Комунального підприємства
«Жилбудсервіс» м. Щастя Луганської області
Під час здійснення планової перевірки
виявлені порушення вимог природоохоронного законодавства, а саме:
- встановлено факт експлуатації
технологічного обладнання, пов’язаного з викидами забруднюючих речовин в
атмосферне повітря, при відсутності дозволу на викид забруднюючих речовин в
атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що є порушенням ст. 11 Закону
України «Про охорону атмосферного повітря»;
- обладнання стаціонарних джерел викидів
підприємства не відповідає вимогам, що є порушенням ДСТУ 8725:2017 «Якість
повітря. Викиди стаціонарних джерел. Методи визначення швидкості та об’ємної
витрати газопилових потоків» та ДСТУ 8812:2018 «Якість повітря. Викиди
стаціонарних джерел. Настанови з відбирання проб»;
- пошкодження цілісності очисних споруд, а
саме пошкодження корозією металу пісколовок комплексу очисних споруд
призначений для приймання та очищення побутових та промислових стічних вод м.
Щастя, що є порушенням п. 6 ст. 44 Водного Кодексу України;
- підприємство здійснює скид з
перевищенням затверджених нормативів гранично допустимого скидання, що є
порушенням п. 3 статті 44 Водного Кодексу України;
- первинний облік відходів по підприємству
ведеться з порушенням вимог п. г) ч. 1 ст. 17 Закону України «Про відходи»;
- відсутній дозвіл на здійснення операцій
у сфері поводження з відходами, якщо їхня діяльність призводить до утворення відходів,
для яких показник загального утворення відходів (Пзув) перевищує 1000, що є
порушенням п. «с», ч.1, ст. 17 Закону України «Про відходи»;
- встановлено факт порушення вимог
законодавства у сфері хімічних джерел струму, а саме не передаються в
установленому порядку відпрацьовані небезпечні хімічні джерела струму ємністю 7
А/год та більше, які зберігаються більше 3-х місяців, на утилізацію
підприємствам, що здійснюють діяльність із заготівлі та утилізації
відпрацьованих хімічних джерел струму, що є порушенням абз. 4 ч. 1 ст. 17
Закону України «Про хімічні джерела струму»;
- встановлено змішування відходів, для
утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, а саме на території
автотранспортного цеху, що є порушенням п. «ж», ч.1, ст. 17, ч. 6 ст. 33 Закону
України «Про відходи»;
- підприємством обладнано відповідні
майданчики для зберігання відходів та не встановлено тару з чітким позначенням
виду відходів і не промаркована та не позначено групи, ступень (клас) небезпеки
відходів, не передбачено конструкції та розмір тари для відходів, яка б
забезпечувала унеможливлення їх змішування, забруднення і псування. що є
порушенням п. «и», ч.1, ст. 17 Закону України «Про відходи» та п.7.1.5 ДСТУ
4462.3.01:2006 «Поводження з відходами. Порядок здійснення операцій»;
-
не подається звітність щодо утворення, використання, знешкодження та видалення
відходів відпрацьованих мастил до Держекоінспекції, що є порушенням п. «г»,
ч.1, ст. 17 Закону України «Про відходи», п. 6 «Порядку збирання, перевезення,
зберігання, оброблення (перероблення), утилізації та/або знешкодження
відпрацьованих мастил (олив)» затверджених Постановою КМУ від 17.12.2012 року №
1221 «Деякі питання збирання, перевезення, зберігання, оброблення
(перероблення), утилізації та/або знешкодження відпрацьованих мастил (олив)»;
- встановлено порушення вимог щодо
поводження з відходами під час їх збирання та зберігання на території
автотранспортного цеху, а саме тимчасове розміщення небезпечних відходів
відпрацьованих люмінесцентних ламп та відпрацьованих мастил у негерметичній
тарі та на відкритому майданчику, що є порушенням п. «д», ч. 1, ст. 17 Закону
України «Про відходи» та ДСТУ 4462.3.01:2006 «Поводження з відходами. Порядок
здійснення операцій», Постанова КМУ від 17.12.2012 року № 1221;
-
встановлено факт захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів
на полігоні твердих побутових відходів м. Щастя, що є порушенням п. ї) ст. 32
Закону України «Про відходи»;
- не забезпечено професійну підготовку,
підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з
відходами, що є порушенням п. «м» ч.1 ст. 17 Закону України «Про відходи»;
-
експлуатація полігону ТПВ здійснюється з порушенням вимог, що є порушенням
Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених наказом
Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 01.12.2010
за №435, зареєстрованих Міністерством юстиції України 22.12.2010 №1307/18602, ст. 105 Водного кодексу України;
-
відповідно до інформації про результати режимних спостережень за станом
підземних вод за ІІ півріччя 2020 року зафіксовано високе значення вмісту
нафтопродуктів (27,7 ГДК) та фенолів (53 ГДК) по свердловині №2, вміст заліза
складає 16,6 мг/дм3 в районі розміщення очисних споруд м. Щастя, що є
порушенням ст. 105 Водного кодексу України;
- встановлено факт недотримання під час
провадження господарської діяльності екологічних умов, передбачених у
позитивному висновку з оцінки впливу на довкілля №02/01/1/01-09-1899 від
17.12.2018, що є порушенням частини шостої статті 3, частини другої, п’ятої
статті 9, частини третій статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на
довкілля».
За результатами перевірки складено акт,
надано припис щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавства. До
адміністративної відповідальності у вигляді штрафних санкцій притягнуто
відповідальних посадових осіб підприємства, складено 16 протоколів та винесено
постанови на загальну суму 6749 грн, ще один адміністративний протокол за ст.
91-5 КУпАП направлений до Новоайдарського районного суду.