Щодо розгляду звернень громадян за І квартал 2019 року

Статтею 40 Конституції України визначено, що усім громадянам України надається право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Право на звернення забезпечує громадянам можливість відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення, участі в управлінні державними і громадськими справами та впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій.

Так добіг кінця 1 квартал 2019 року. Протягом цього кварталу на адресу Державної екологічної інспекції у Луганській області надійшло 38 звернень від небайдужих громадян, а саме:

- 25 звернень надійшли поштою та на електронну адресу Інспекції. З них 11 звернень від громадян на телефонну “гарячу лінію”, яка діє при Інспекції та 2 колективних звернення.

- 12 – через органи влади, а саме Державної екологічної інспекції України, Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, ГУ Держпродспоживслужби в Луганській області, Лисичанської міської ради, Луганської обласної державної адміністрації.

- 1 звернення надійшло на сайт Інспекції.

Усі звернення розглянуті, по 14 зверненням питання вирішені позитивно, заявникам направлено відповіді, по 1 зверненню відмовлено у задоволенні відповідно до ст. 8 Закону України “Про звернення громадян”, по 3 зверненням надано роз’яснення, 2 — передано за належністю відповідно до ст.7 Закону України “Про звернення громадян”, 5 звернень залишаються у стадії розгляду.

З 12 звернень, які надійшли через органи влади - 1 вирішено позитивно, заявнику надано відповідь, по 8 – надано роз’яснення, 1 — передано за належністю відповідно до ст.7 Закону України “Про звернення громадян”, 2 звернення залишаються у стадії розгляду.

35 звернень, які надійшли на адресу Інспекції стосувалися екології та природних ресурсів, 3 звернення стосувалися інших питань, які не належать до повноважень Інспекції, тому були передані за належністю відповідно до ст.7 Закону України “Про звернення громадян”. 

Основними темами звернень були порушення вимог природоохоронного законодавства у сфері охорони атмосферного повітря, у сфері охорони та раціонального використання об’єктів рослинного та тваринного світу, порушення правил полювання, поводження з відходами різного походження та утворення стихійних сміттєзвалищ тощо. 

Дуже приємно, що в нашій країні є такі небайдужі люди, яких турбує забруднення навколишнього природного середовища. Вони своєю наполегливістю допомагають Інспекції виявляти правопорушення природоохоронного законодавства та захистити від антропогенного впливу наше довкілля.

Нажаль, відтепер Інспекція вимушена на підставі звернень, що надійшли на адресу та які стосуються порушення, що спричинило шкоду правам людей, законним інтересам, життю чи їх здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, направляти матеріали щодо погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) до Міністерства екології та природних ресурсів України. А це в свою чергу займає дуже велику кількість часу. Поки матеріали дійдуть до Державної екологічної інспекції України, потім ці матеріали перенаправляються до Міністерства екології та природних ресурсів України, яке в свою чергу вирішить питання стосовно здійснення державного нагляду (контролю) чи відмовить у такому нагляді. Але буває і таке, що просто залишать без розгляду ці матеріали. І в цьому випадку у Інспекції зв’язані руки, адже без цієї згоди здійснити державний нагляд (контроль) за додержанням вимог природоохоронного законодавства, що викладене у зверненні просто неможливо.

ДАЙДЖЕСТ НОВИН

Головне – у вашій скриньці