Взаємодія громадян з владою, право на звернення та терміни розгляду

У сучасному світі взаємодія між громадянами та владними структурами відіграє ключову роль у забезпеченні ефективного функціонування суспільства.

Одним з основних механізмів цієї взаємодії є звернення громадян, які спрямовані на вирішення різних питань та виявлення проблем.

Право громадян на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів визначено ст. 40 Конституції України і належить до переліку абсолютних прав, які не можуть бути обмежені навіть в умовах воєнного стану, про що зазначено в ст. 64 Конституції України.

Громадяни можуть звертатися до Державної екологічної інспекціїз різними видами звернень, серед яких: скарги на порушення екологічного законодавства, зокрема щодо забруднення навколишнього середовища, незаконного вирубування лісів чи водних ресурсів; запити на отримання інформації щодо стану навколишнього середовища в конкретному регіоні або проектах, що впливають на природні ресурси.

Всі звернення розглядаються відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» у встановлені законодавством терміни.

Стаття 20 про термін розгляду звернень громадян визначає, що звернення мають бути розглянуті у строк не більше одного місяця з дня їх надходження. Ті, що не потребують додаткового вивчення, розглядаються негайно, але не пізніше п'ятнадцяти днів. Якщо питання не може бути вирішене в місячний термін, керівник органу може встановити додатковий термін, не перевищуючи сорока п'яти днів, повідомивши про це заявника. За письмовою вимогою громадянина, термін розгляду може бути скорочено. Звернення осіб з пільгами розглядаються першочергово.

 

ДАЙДЖЕСТ НОВИН

Головне – у вашій скриньці