У сучасному світі взаємодія між громадянами та
владними структурами відіграє ключову роль у забезпеченні ефективного
функціонування суспільства.
Одним з основних механізмів цієї взаємодії є
звернення громадян, які спрямовані на вирішення різних питань та виявлення
проблем.
Право громадян на звернення до органів
державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб
цих органів визначено ст. 40 Конституції України і належить до переліку
абсолютних прав, які не можуть бути обмежені навіть в умовах воєнного стану,
про що зазначено в ст. 64 Конституції України.
Громадяни можуть звертатися до Державної
екологічної інспекціїз різними видами звернень, серед яких: скарги на
порушення екологічного законодавства, зокрема щодо забруднення навколишнього
середовища, незаконного вирубування лісів чи водних ресурсів; запити на
отримання інформації щодо стану навколишнього середовища в конкретному регіоні
або проектах, що впливають на природні ресурси.
Всі звернення розглядаються відповідно до вимог
Закону України «Про звернення громадян» у встановлені законодавством терміни.
Стаття 20 про термін розгляду звернень громадян
визначає, що звернення мають бути розглянуті у строк не більше одного місяця з
дня їх надходження. Ті, що не потребують додаткового вивчення, розглядаються
негайно, але не пізніше п'ятнадцяти днів. Якщо питання не може бути вирішене в
місячний термін, керівник органу може встановити додатковий термін, не
перевищуючи сорока п'яти днів, повідомивши про це заявника. За письмовою
вимогою громадянина, термін розгляду може бути скорочено. Звернення осіб з
пільгами розглядаються першочергово.