Постановою КМУ від 05.09.2023 № 947 затверджено Порядок розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами

Місцевий план управління відходами — це документ державного планування, що містить комплекс взаємозв’язаних завдань і заходів, узгоджених за строками та ресурсним забезпеченням з усіма заінтересованими виконавцями, спрямованих на забезпечення сталого управління відходами в населених пунктах в межах території територіальної громади з урахуванням принципів співробітництва органів місцевого самоврядування, сформованих на підставі оцінки поточного стану сфери управління відходами та вже розроблених моделей.

Такі плани складатимуться замість Схем санітарного очищення населених пунктів.

Розробниками місцевого плану є виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.

Нові місцеві плани управління відходами розроблятимуть:

- упродовж року з дня набрання чинності відповідними регіональними планами;

- за участі вчених, експертів, громадськості та підприємств, які працюють на тій чи іншій території;

- на підставі аналізу реальної ситуації з відходами на місцевості (види відходів, їх обсяг, наявні місця видалення та їх характеристики; наявні підприємства, що здійснюють операції з відходами, їх технічне забезпечення; необхідна додаткова сміттєпереробна інфраструктура, обсяги витрат та джерела фінансування тощо);

- з передбаченням конкретних заходів щодо створення нових об’єктів з оброблення відходів або реконструкції діючих, закриття та рекультивації сміттєзвалищ, що не відповідають вимогам тощо;

- з урахуванням заходів запобігання засміченню територій.

Щороку органи місцевої влади звітуватимуть про хід виконання місцевих планів, зокрема про досягнення встановлених цільових показників. Кожні 2 роки здійснюватиметься оцінка ефективності виконання місцевих планів та результати оприлюднюватимуться для громадського контролю.

ДАЙДЖЕСТ НОВИН

Головне – у вашій скриньці