Державною екологічною інспекцією у
Луганській області (далі – Інспекція) у серпні 2021 року, на підставі звернення
фізичної особи від 20.07.2021, погодження Державної екологічної інспекції
України на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на
підставі звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило
шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому
природному середовищу чи безпеці держави від 06.08.2021 №2.2/1564ПГ здійснено
позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства
Акціонерного товариства «Лисичанськвугілля».
Під час здійснення позапланової перевірки
встановлено факт невиконання припису щодо усунення порушень вимог
природоохоронного законодавства, а саме:
- виявлено факт недодержання умов, які
встановлюються дозволом на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря
стаціонарними джерелами, що є порушенням абз.2 ч.1 ст. 10 Закону України «Про
охорону атмосферного повітря»;
- не надано звітність про використання
води за формою № 2ТП-водгосп (річна) за 2018 та 2019 роки, що є порушенням абз.
4 ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у
сфері господарської діяльності»;
- відсутній дозвіл на здійснення операцій
у сфері поводження з відходами, якщо їхня діяльність призводить до утворення
відходів, для яких показник загального утворення відходів (Пзув) перевищує
1000, що є порушенням п. «с» ч.1 ст. 17 Закону України «Про відходи»;
- не здійснюється контроль за якістю
скинутих у водні об’єкти зворотних вод і забруднюючих речовин, що є порушенням
п.7 ч.1 ст.44 Водного Кодексу України та абз. 2 п. 25 Правил охорони
поверхневих вод від забруднення зворотними водами, затверджених ПКМУ від 25.03.1999
№ 465;
- не проведено інвентаризацію джерел
утворення відходів виробництва та споживання, реєстрові карти об’єктів
утворення, оброблення і утилізації відходів не розроблені, не затверджені та не
узгоджені відповідно до законодавства, що є порушенням п. «в» ч. 1 ст. 17
Закону України «Про відходи», «Порядку ведення реєстру об'єктів утворення,
оброблення та утилізації відходів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 31.08.1998 № 1360 та ДСТУ 4462.3.01:2006 «Поводження з відходами.
Порядок здійснення операцій»;
- не обладнано відповідні майданчики для
зберігання відходів, не встановлено тару з чітким позначенням виду відходів,
тара не промаркована та не позначені групи, ступень (клас) небезпеки відходів,
не передбачено конструкції та розмір тари для відходів, яка б забезпечувала
унеможливлення їх змішування, забруднення і псування, що є порушенням ДСТУ
4462.3.01:2006 «Поводження з відходами. Порядок здійснення операцій»;
- первинний облік відходів по підприємству
ведеться з порушенням вимог щодо поводження з відходами, а саме у графах 10а та
10б не наводяться обсяги відходів, які тимчасово розміщують (накопичують) на
території підприємства без подальшої утилізації та/або передають для утилізації
іншим юридичним особам, що є порушенням п. «г» ч. 1 ст. 17 Закону України «Про
відходи», Наказу Мінприроди України від 07.07.2008 № 342 «Про затвердження
типової форми первинної облікової документації N 1-ВТ «Облік відходів та
пакувальних матеріалів і тари» та Інструкції щодо її заповнення», зареєстровано
в Міністерстві юстиції України від 09.09.2008 за № 824/15515;
- підприємство не подає звітність щодо
утворення, використання, знешкодження та видалення відходів відпрацьованих
мастил на Держекоінспекцію, що є порушенням абз. 3, 6 п. 4, абз. 4 п. 5, абз.
4, 5, 8 п. 6, додатки 4, 5 Постанови КМУ від 17.12.2012 року №1221 «Деякі
питання збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення),
утилізації та/або знешкодження відпрацьованих мастил (олив)».
За результатом перевірки складено акт, до
адміністративної відповідальності у вигляді штрафних санкцій притягнуто
відповідальних посадових осіб підприємства за ст. ст.164 ч.1, ст.82, ст.82-7
ч.3, ст.82-5, ст.82-1, ст.82-4, ст.79 ч.2, ст.78 ч.1.